مشفقیان گفت: شیراز از کمبود فضای تفریحی رنج می برد و طی 2 سال آینده فضاهای تفریحی بیشتری راه اندازی می شود.
کد خبر: ۱۰۵۷۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶ 19 July 2022

تابناک فارس به نقل از شبستان: «مصطفی مشفقیان»، امروز (سه شنبه 28 تیر) در جمع خبرنگاران گفت: در سال 1401 کلنگ احداث 10 کلنگ احداث سالن توپی و غیرتوپی به زمین زده و تا پایان سال 1403 هم راه اندازی می شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با یادآوری این مطلب که شهرداری بر اساس قانون نمی تواند به تیم داری حرفه ای در رشته فوتبال ورود پیدا کند، یادآور شد: تیم شهرداری شیراز به زودی در 13 رشته به بهره برداری می رسد و مکلف هستیم در 13 رشته بازیکنان را از فرایند استعدادیابی دریافت کنیم.

معاون فرهنگی شهردار شیراز با اشاره به اینکه شکوفایی استعدادهای ورزشی در سطح شهر شیراز است، اضافه کرد: امیدوارم بازیکنان تیم ملی از شیراز بیشتر باشند.

وی از برگزاری 110 یادواره شهدا در 110 محله شیراز در بازه زمانی تابستان امسال تا تابستان سال آینده با همکاری نواحی بسیج و با محوریت مساجد خبر داد و یادآور شد: قرارداد فرهنگی با سازمان فرهنگی «اوج» به زودی با حضور شهردار شیراز و رئیس این سازمان در شیراز منعقد می شود و در آن سه مولفه ساخت سریال حضرت شاهچراغ (ع)، احداث دیوار نگاه میدان «امام حسین (ع)» و نمایش عظیم «محشر» مد نظر قرار می گیرد.

مشفقیان با اشاره به اینکه قرارداد ساخت سریال حضرت شاهچراغ (ع) منعقد می شود و امیدواریم سریال فاخر در رابطه با حضرت شاهچراغ (ع) ساخته شود، افزود: الزام ما درجه کیفی مطلوب بوده است اما لوکیشن در شیراز نیست و از مرداد ماه 1401 به مدت 30 ماه زمان ساخت این سریال در نظر گرفته شده است و امید است اواخر سال 1403 این سریال آماده پخش از شبکه های ملی شود.

وی با اشاره به اینکه احداث دیوار نگاره میدان «امام حسین (ع)» یکی دیگر از مسائلی است که در این تفاهم نامه آمده است، افزود: در تلاش هستند که این دیوار نگاه به اربعین حسینی برسد و اولین دیوار نگاه عظیم شیراز است.

مشفقیان گفت: نمایش عظیم «محشر» در شهریور به نمایش در می آید و امسال به مدت 20 شب به روی صحنه می رود و پیش بینی می شود حدود 200 هزار نفر بازدید داشته باشند و محل اجرای آن در کنار کارخانه «سیمان» است که قبلا نمایش «فصل شیدایی» در آن اجرا شد.

معاون فرهنگی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه تکمیل و بهره برداری از نخستین مجموعه «مهربانو» در سطح شیراز، افزود: این مجموعه طی 2 هفته آینده آماده می شود و سعی شده تمام نیازهای فرهنگی و ورزشی در آن در نظر گرفته شود و مساحت باغ 2 هکتار و 13 صدم است و مرکز مشاوره و کلینک تخصصی در فاز بعدی راه اندازی می شود.

وی گفت: شیراز از کمبود فضای تفریحی رنج می برد و طی 2 سال آینده فضاهای تفریحی بیشتری راه اندازی می شود.

مشفقیان گفت: موکب حضرت «احمد بن موسی (ع)» با رویکرد فرهنگی و خدماتی در مسیر نجف به کربلا راه اندازی می شود و رویکرد گردشگری مذهبی و معرفی حضرت شاهچراغ (ع) در دستور کار است و این موکب برای نخستین بار راه اندازی می شود.

وی از ارائه کارت «منزلت» ویژاراه سالمندان خبر داد و یادآور شد: 6 هزار نفر از شهروندان در این سامانه ثبت نام کرده بودند که چهار هزار و 500 نفر احراز هویت شدند و کارت برای آنان صادر شده است و طی روزهای آینده برای آنان ارسال می شود و تمام سالمندان بالای 60 سال شیراز به صورت رایگان از خدمات مترو و اتوبوس استفاده خواهند کرد و از خدمات فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با تخفیف 50 تا صد درصدی استفاده می کنند و از همان روز ثبت سالمندان بالای 60 سال جدید در سایت میسر خواهد شد.

مشفقیان با اشاره به اینکه شهرداری شیراز در فضاسازی شهری دست تنهاست و لازم است سایر سازمان ها و بانک ها که تعداد کمی ندارند، همکاری کنند و مقابل محل خود را فضاسازی کنند، تا هزینه های باقیمانده توسط شهرداری در حوزه فرهنگ شهروندی ارائه شود، افزود: تغییر کاربری فرهنگسراهای «شهروند» و «حکمت» در دستور کار نیست و اگر تغییر کاربری روی دهد باید حتما در فاصله سه کیلومتری آن فرهنگسرای جدید راه اندازی شود.

وی همچنین در پایان گفت: دفتری برای رسانه های برخط که دفتر ندارند، در نظر گرفته شده است تا هم آن رسانه ها مشکل دفتر نداشته باشند و هم افزایی رسانه با سازمان فرهنگی روی دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار